پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182915
کسادي در بازار داد مي‌زند
تاریخ انتشار : 1394/06/22 18:42:55
نمایش : 2140
سيد حميد حسيني مي گويد: درست است که کشور با کسادي در بازار و نبود تقاضا مواجه است، اما به کار بردن واژه رکود تورمي براي تشريح وضعيت فعلي علمي نيست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سيد حميد حسيني در گفت‌وگو با « افکارخبر » اظهار داشت: در حال حاضر کشورمان در شرايطي سخت قرار دارد و انتظارات دولت از بخش خصوصي، همراهي و كمك است.

وي افزود: در فضايي که توافق ايران با گروه ۱ + ۵ مي‌توانست باعث بازگشت رونق اقتصادي کشور شود، اما بحران جهاني، کاهش ارزش سهام و بهاي نفت و اقلام صادراتي نفتي، پتروشيمي و معدني، دولت را به شدت با مساله کسري بودجه روبه‌رو کرد.

عضو اتحاديه صادرکنندگان فرآورده‌هاي نفت، گاز و پتروشيمي تصريح کرد: هم‌اکنون ضعف اقتصاد جهاني، رشد اقتصادي کشور را با اختلال روبه‌رو کرده، اما به دليل خوشبيني نسبت به تاثيرات مثبت توافق، با افت ارزش سهام و مسکن روبه‌رو شديم و نرخ ارز نيز رشد پيدا نکرد.

حسيني با بيان اين‌که در حال حاضر در ميان اقتصاددانان، اشتراک عقيده در رابطه با درک موضوع و راهکار خروج از اين وضعيت وجود ندارد، عنوان کرد: درست است که کشور با کسادي در بازار و نبود تقاضا مواجه است، اما به کار بردن واژه رکود تورمي براي تشريح وضعيت فعلي علمي نيست، زيرا اقتصاد کشور در دو سال گذشته با رشد مثبت اقتصادي مواجه شده است، بنابراين رکود تورمي اصطلاح درستي نيست.

وي متذکر شد: در صورت حل مشکل تحريم، مشکل نقدينگي بسياري از واحدها و بنگاه‌ها به وسيله تامين مالي از خارج از کشور و جذب فاينانس رفع خواهد شد و بسياري از پروژه‌هاي نيمه‌تمام راه‌اندازي مي‌شود.

عضو اتحاديه صادرکنندگان فرآورده‌هاي نفت، گاز و پتروشيمي ادامه داد: همچنين مواد اوليه واحدهاي توليدي به وسيله يوزانس داخلي و خارجي وارد خواهد شد؛ ضمن اين‌که بخشي از منابع اعتباري ايرانيان خارج از کشور به داخل کشور باز مي‌شود و بازار مسکن لوکس بهبود پيدا مي‌کند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html